Arabiyy

Tegakkanlah Agama Dan Janganlah Kamu Berpecah Belah

Senaman Bakar Kalori

Jika anda tidak bersenam, anda masih boleh kempiskan perut dengan mengurangkan pengambilan kalori. Tetapi, jika anda mahu cepat, tambahkan dengan senaman.
Di bawah adalah contoh senaman dan sukan yang membakar 500 kalori ke atas:

Jogging (75 minit) = 525 kalori
Berbasikal (70 minit) = 525 kalori
Badminton (95 minit) = 523 kalori
Bola Sepak (65 minit) = 520 kalori

Seperti yang saya katakan sebelum ini, “Perut buncit tidak akan berlaku sekiranya anda mengambil jumlah tenaga yang betul”. (ulang ayat ini sebanyak 3 kali)
Selepas anda berjaya kempiskan perut, kira semula jumlah kalori yang anda perlukan. Kemudian, makan ikut kalori. Anda masih boleh makan apa sahaja yang anda suka, tetapi jangan lupa seimbangkan diet anda.

Single Post Navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: